16 januari 2009

Dagens Comeback

Läser på den officiella ...
Jonas iz back!!
Jonas Claesson spelar kvällens kvalmatch mot Nässjö!!
Senaste han spelade i den vackert gula var 1996.
Hans senaste match på elitnivå var 2002.
Då i en oerhört ful grönaktig tröjvariant!
Orsaken är kanske att skyttekungen Edlund laddar för VM.
Då känns det naturligt ...
Vi byter bara skyttekung :)
Även Bergwall missar kvällens match.
Även han VM-laddar.
Dessutom saknas juniorerna Persson och Lennartsson.
Dom spelar NM i helgen.
Fredrik Rinaldo är fortfarande knäskadad.

Bandybilagan 2008
foto: åke nilsson/smt.se

Jag har ju redan tippat.
Och då vinner vi med 8-2.
Frågan är nu hur många mål gör Jonas??
Svår fråga.
Några matcher i veteran-DM de senaste åren ...
Men lödet finns nog kvar.
Måste jag tippa så slår jag till med 1 mål!



Sa jag det?
Sa jag att man kan fundera på och över ...
Det blir inget samtal till någon Björkman ...
Det blir???
Eller???
Hänger du med ...??

Sa jag det?
NM för P19 inleds idag.
Sveriges möter Norge i Ale Arena.
Ett Sverige med Philip Lennartsson och Tim Persson ...

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

  1. 10-3 blir det. Jonas klipper till med två.

    SvaraRadera
  2. 8-2, 9-3 eller 10-3 det är frågan??

    SvaraRadera