25 januari 2009

Dagens VM-guld

Jag kan ta det.
Jag kan ta att mitt tips sprack.
Att det sprack i hundraåttio ...

Sverige är världsmästare i bandy.
Sverige är världsmästare i den vackraste sporten.




Vi krossar dom.
Vi krossar Ryssland.
Vi gör 5-0 i andra.

Ofattbart.
Otroligt.
Och.
Vilka mål ...
Östling, Hellmyrs, Bergwall ...

Dessutom som lax på löken.
Två guldhjälmar hem till bandymetropolen.
Två nya gula världsmästare.
Marcus Bergwall och Christoffer Edlund.

Tror jag glömde det.
Slutresultatet ... :)
6-1 (1-1)
Wunderbaumabandyalainen ....

Fotbollslandslaget?
Handbollslandslaget??
F'låt jag hörde inget :))

Bandylandslaget :)
Ja jag hör ...

Skål Tamefan.
Vad är det för färg på "änkan"???


Andra bloggar om: , , , , ,

8 kommentarer:

  1. Ja sa bara "Djin Dobre" bandyklubba.

    SvaraRadera
  2. .. och jag håller bara med!!

    SvaraRadera
  3. Bergwall bra medan Edlund fick för lite speltid kan jag tycka...

    SvaraRadera
  4. broder:
    .. och jag bara håller med!!

    SvaraRadera
  5. "...Russia, where bandy is still called "Russian hockey" (Русский хоккей)..."

    Hahaha!

    Numera:
    "проклятый Шведский хоккей"

    SvaraRadera
  6. Då förstår jag alla tomma portföljer som legat slängda här och var. Det fanns anledning att fira.
    Grattis!

    SvaraRadera
  7. pef:
    Шведский хоккей - красивый спорт..

    prix:
    Portföljer??

    schajbooo

    SvaraRadera
  8. прекрасный невидимый мяч спорт

    SvaraRadera