11 januari 2009

Dagens Märkliga

Märkligt eller kanske märklinigt?
Var upp hos han Lindroth igår.
Vi klippte lite film.
Till hans utställning!
Då ...
Vad skådar mitt norra??
Bland alla hans miljoner leksaker??
Mitt lok.
Mitt loppisfyndlok??
Vafalls?
Fattar noll.
Trodde att det var ett hemmabygge??

Mitt lok.



Hasses lok!



Kol Tamefan!
Det är samma lok.
Dom är kopior av varandra??
Så sprack det unika hemmabygget.
Men spelar roll.
Det är vackert!!

Ser nu också att mitt lok saknar en detalj ...
Blir till att sno hans :)))



När jag nu även mycket noggrant studerade.
På äkta Peter Pluntky-manér.
Fann jag typ en stämpel?
1 09 049

Nu återstår det bara att ta reda på resten.
Vad heter tillverkaren?
Måste ju finnas vagnar??
Det Märkliniga gås on ...

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar