20 januari 2009

Dagens Bortglömda

Bilar är inte min stora passion.
Så det här inlägget ger jag till dom passionerade ...
Han Farbor Sid, han Grandprix, han Raggmunken ...
Och till han bilhandlaren från Bromma!

Det här inlägget är egentligen bara ett länktips.
En riktig bilsida.
Men när jag själv sökte efter den enda bilen värd sina siffror ...
Hittade jag en bortglömd modell??
Volvo P 1900 Sport.
Modellen som aldrig slog.
P 1800 blev ju en succé.
Den fick posera med både den ene och framför allt den andra :)
Men P 1900 ...
Tror aldrig jag sett någon live???




Andra bloggar om: , , , ,

5 kommentarer:

  1. Åh! Ännu en underskön skapelse! Den hade jag inte hört om eller sett tidigare! Mums!
    Sa jag det?
    Sa jag "tack"?

    SvaraRadera
  2. Inte jag heller?
    "Bilen tillverkades i ett år, från 1956 till 1957 och produktionen blev 67 bilar plus de fyra prototyperna. Senare har det dock visat sig att det gjordes 68 bilar eftersom två bilar har fått samma chassinummer."
    Inte undra på att man aldrig sett någon :)
    Den kom alltså före P1800??!!

    Du sa tack, jag hörde det :))

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! P1900 var en plastbil alá Corvette men med blygsammare prestanda, (70 hk)
    Nej den blev väl inte någon hit precis.

    SvaraRadera
  4. Varför blev den ingen hit egentligen? En plastbil med 70 hk. Var det han Gyllenhammar som var konstruktör i sina unga dar? Men bil(d)erna är rolige sa västgötabengtsson en gång.

    SvaraRadera
  5. Varför blev den ingen hiT??
    Ingen aning??

    SvaraRadera