12 januari 2009

Dagens Bandytips

Jag har ju redan tippat matchen.
Alla vet att den slutar 5-5.
Men nu ska ni få reda på varför??
Innan vi går vidare med det.
Matchen.
Vilken match gäller det?
VBK vs. Hammarby.


Självklart.
Toppmatchen imorgon kväll på Tjustkulle.
Matchen på alla bandylovers läppar!!

Då kommer dom.
Dom som vi alla gula vill slå!
Dom som vi verkligen vill slå hemma på Kullen.
Vi har faktiskt aldrig slagit dom på hemmais.
Som bäst har vi 4-4 nådens bandyår 2005.

Tyvärr tror jag inte att vi vinner denna gång heller.
Psykologins makt är stor inom idrotten ...

Tittar man på lagen så är dom mycket jämbördiga.
Hammarby tjänade mycket på den ryska finanskrisen.
Fem nygamla spelare kom tillbaka i december.
Vilket gjorde deras trupp oerhört tät.
Men det har inte gått riktigt så bra som man trodde.
Det har hackat lite ...

Vetlanda har enligt alla rapporter inte övertygat spelmässigt ...
.. men har radat upp vinster.
Inte en förlust sedan 10 december (4-6 mot SAIK).

Vi mötte Hammarby den 12 december och den matchen slutade 3-3.

Det kommer självklart att bli fullt med publik.
Man ur huse ...
Ska vi tippa på över 2 000??

Sa jag det?
Sa jag att det blir 5-5.

Andra bloggar om: , , , , ,

7 kommentarer:

  1. Ja du sa det.

    Tyvärr, 4-6 till Bajen.

    Publikmagnet och allt var det skrivs. Ska vi tippa på ca 900besökare...?

    SvaraRadera
  2. Vad tror du slutreslultatet blir Josephzohhn???

    SvaraRadera
  3. dan:
    Jag sa det och ändå ändrar du på det :))

    Publiksiffran??
    Tror du Hammarby har tappat sin magi??

    anna nyman:
    Jag tror inte!
    Jag vet.
    Är du läskunning??
    Då vet du :)
    Matchen slutar 5-5!!

    SvaraRadera
  4. 6-4 till di gule och 1298 personer. That,s the answer...

    SvaraRadera
  5. broder:
    1o mål ...
    Ibland hoppas jag att jag har fel och då tänker jag inte på antalet åskådare!!

    SvaraRadera
  6. Nej ni vinner.
    ... eller skall jag säga att ni förlorar, med tanke på hur illa jag tippat sista gångerna ;-)

    SvaraRadera
  7. Varför inte oavgjort :))

    SvaraRadera