29 januari 2009

Dagens Opålitliga

Fick en kommentar.
Han från Byn.
En kommentar som förklarade förlusten.
Sandviken!!
Är alltid opålitliga.
Sandviken kör med fusk.
Inget hindrar dom från ...

Imorgon fredag
Möter vi ett annat typiskt opålitligt lag!!
Västerås SK.
"Gurkorna"!!
Nu snackar vi fuskande lag!
Jag minns en SM-final ...
Nej förresten den har jag glömt.
Kommer du ihåg den broder LHC??

Nåväl.
Då kunde man snacka om fusk.
Och ränderna går ju aldrig ur.
I alla fall inte grönvita :)

Men trots detta faktum.
Att dom har bussen full med fula tricks.
Trots det.
Jag tippar att vi slår dom.
4-5 mot SAIK på bortaplan känns som ett Niagarafall framåt.
Nyckelspelarna har formen med sig.
"Skorven", Rinaldo och Edlund!
Vi borde slå dom.

Vi har ju fördel av hemmaplan!
Hemmaplan, ni vet.
Tjustkulle ...
Med en is specialspolad på våra kanter.
Med en sarg exakt i den höjd vi är vana vid.
Med en publik som "hatar" gurkor ...
Ett fullsatt Tjustkulle ...
Där alla "hatar" gurkor.
Där alla "hatar" gurkor som om de vore Nässjöbor!!

Tipsmässigt känner jag för att 6-4 ligger bra till.
2 mål av Edlund, ett vardera av BjörnE, Bergwall, "Löken" och PG ...
Det blir sex va??

Sa jag det?
Sa jag hörnflaggorna?
Det är våran färg på vimplarna ...
Bara en sån sak ...


Andra bloggar om: , , , , ,

8 kommentarer:

  1. Spårvagnen in mot Stockholm glömmer man aldrig.... Kan tro att hemmaseger med 4-3 kan vara något!!

    SvaraRadera
  2. ??
    Spårvagnen??
    Det känns härligt nog som om du glömt det mesta :))

    4-3?
    Vad sa jag??
    6-4!!
    Hrmf.
    F*n vi är på rätt spår :))

    SvaraRadera
  3. Det är ju nu det blir 5-5 ju. Nä, VBK vinner faktiskt med 3-2. Grattis!

    SvaraRadera
  4. oraklet:
    En 3-2 seger vore kanon, gärna med samma scenario som senast i ABB-hallen, Edlund gör 3-2 i slutsekunden ... bandy när den är som bäst!!

    SvaraRadera
  5. Fredagsmatch mot Väss-the-rhååås. Klassiker.
    5-7 till Vsk.

    SvaraRadera
  6. dan:
    Rumble at the Kullen, tipset ditt är bra, och efter den första som VSK leder med 4-1, tror och känner du att nu slår ditt tips in, men så kommer vändningen, men som kommer the rumble ...

    Jag saknar de gula målskyttarna :)???
    Du brukar ju alltid veta bäst hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

    SvaraRadera
  7. Målskyttar som följer:
    Know-land;
    Edlund 2, Rolf, Bergvall, P.Einarsson
    West-ridge;
    Anderbro 2, Nordström 2, M Carlsson, Nilsson, Östling,

    Audiencen då? Jo, HELA 908

    SvaraRadera
  8. dan:
    Tackar, och även de skivade gurkskyttarna :)

    Publikt tror jag på 888 ...

    SvaraRadera