15 januari 2009

Dagens Majlard

"USA skulle kanske skulle kunna garantera säkerheten om man lät spela matchen i ett av sina fångläger? Domartorn finns ju redan..."
Jan Majlard/Svd

Det handlar om tennis.
Om han krönikör Majlards välskrivna ...
Det handlar om Davis Cup.
Sverige ska möta Israel.
Matchen ska spelas i Malmö.
Det handlar om säkerhet.
Det handlar om OM ..
"Med tanke på det akuta krigstillståndet i Mellanöstern borde bollen ligga hos Internationella tennisförbundet. Är det verkligen rimligt att arrangerande Malmö i detta skarpa världspolitiska läge ska riskera att ta smällen?"
Min personliga åsikt?
Självklart.
Jag gillar bojkotter.
Jag ogillar Israel.
Självklart ska Israel lämna WO ...

Sa jag det?
Inte för att jag bryr mig om själva tävlingen.
Men för en gång skull.
Bert Karlsson och undertecknad är överens :)!

När vi ändå är i Karlstad.
Hur vore det om vi bojkottade Boltic?
Ständigt dessa Bolticsupportrar??
Har solen gått ner för gott i Karlstad??
Lägg ner Boltic.
Bandyn är viktigare än Boltic.
Stryk dom från alla listor.
Säger bara 1988 och 1995.
Två nya friska bandyguld :)
GÄSS!!
Stryk Boltic från alla listor ...

Hur var det han sa han Karlsson?
Bert Karlsson!!
"En sa ente ha utgefter, en sa bara ha enkômster" ...

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

11 kommentarer:

  1. Det mesta i ditt fantastiska skrivande håller jag med dig om GJ. Men din ståndpunkt i Mellanöstern rågan och din avsky mot Israel delar jag inte. Jag personligen är så förbannat trött på den vinklade journalistiken vi har i Sverige - inte kostigt att opinionen får en snevriden av Israel.

    Jag hoppas av hela mitt hjärta att freden infaller sig snabbare än fort i Mellanöstern.
    Så, nu fick jag det sagt.

    SvaraRadera
  2. Hej din gamle bojkottivrare!

    Risken med att börja bojkotta enstaka idrottsevenemang och liknande är att det blir svårt att sluta. Plötsligt ska allting bojkottas på grund av en eller annan orsak. Ska vi bojkotta allt samröre med USA pga Irak, ska vi bojkotta Kina pga bristande mänskliga rättigheter, ska vi bojkotta Island pga valjakt, ska vi bojkotta alla länder som inte följer diverse FN-resolutioner bla bla bla... Och varför bara bojkotta idrottsevenemang? Det är ju en fegvariant. Stoppa handel, det är väl sånt som känns? Nä, enstaka bojkotter är mao inget jag rekommenderar. Bättre är väl att komma överens om vissa klara kriterier som om uppfyllda automatiskt ger att Sverige inte har diverse samröre med landet ifråga.

    SvaraRadera
  3. dan:
    Är det något jag gör så är det att jag respekterar andras åsikter och jag hoppas också av hela mitt hjärta att freden infaller snart mycket snart!!

    pef:
    Egentligen är jag helt överens, men ibland känns det så jädrans tungt med allt blod och mänskligt lidande ...

    SvaraRadera
  4. Vi i väst bojkottar länder hit och dit fast vi mest producerar skit. Och dessutom försöker vi tvinga på andra länder denna smutsiga (narkotika, gifter, lögner) livsstil som är så destruktiv.
    Vi i vårt land har fått två diplomater avrättade av den brutala ledningen i Israel!

    Några lösenord kanske:
    Israel-Frankrike-England-USA- Suezkanalen; dessutom nyss aktuella Georgien, med mera.

    För 5-10 år sedan hade jag nog hållit med Dan, men helt plötsligt insåg man något helt annat och världsbilden förändrades drastiskt (9/11 bland annat).

    Glöm detta om religionerernas inflytande, för de sjunger troligen på sista verserna nu! De flesta oss enkla människor har samma behov. Men en liten skara får aldrig nog och lider av ett stort kontrollbehov och att hitta syndabockar för att skappa delning (split and divine) och konflikter. Jämför vanlig partipolitik.

    http://www.youtube.com/watch?v=-SbjAanvUqs&feature=related (flera delar)

    Nej, detta är ingen politisk blogg. Det finns nog mängder med forum för detta. Back to dazz!

    SvaraRadera
  5. GÄSS.
    Back to dass och gäss :))

    SvaraRadera
  6. Om du är överens så är vi ju överens. Tänk så överens man kan bli! Tänk om överensandet kunde sprida sig över världen också, inte bara Östermalm och Brommalainen.

    SvaraRadera
  7. Världen behöver fler öfverrensmalmare och öfverensbrommaister ...
    Dessutom fler dazz, fler gäss och en jävla massa bandy!!

    SvaraRadera
  8. F*n, nu blefv vi så däringa oöverens igen!

    SvaraRadera
  9. Okej då bojkottar jag dig!!

    SvaraRadera
  10. Bara för att j*vlas så tänker jag INTE ge igen med samma mynt!

    SvaraRadera
  11. Och det visste ju världen redan innan och jag visste det också, bojkotter är inte riktigt din stil :))
    Du är mer för skog och grankottar!!

    SvaraRadera