21 januari 2009

Dagens Fullzatta

Det var fullspikad i Z-salen igår.
Medelåldern var hög.
Förväntningarna var ännu högre.
I alla fall från min sida ...
"Idealisterna" skulle presentera sitt "Slussenförslag".
Sin "Nya syn på Slussen"
Ett förslag som kommit fram som en reaktion på "de fem"!!


Kan bara konstatera.
Detta var förslaget!!
Detta var ett förslag som jag gillade.
Gräv ner ...
Förslaget gick ut på att man måste gräva ner tunnelbanan.
Låt tunnelbanan gå i en tunnel under Gamla Stan och Slussen??!
Låt tunnelbanan åter bli en tunnelbana!
Gräver man ner tunnelbanan ...
.. uppenbarar sig helt andra möjligheter.
Då sänker man nivån (!)
Då kan Slussen åter bli Slussen.
Då återfår Stockholm vattnet!!
Då blir lösningen den enkla lösningen.
En lösning som faller mig i smaken!

Men.
Tyvärr.
Känns långt ut i fingerspetsarna.
Vem vill starta om processen.
Vem vill?
Vem orkar??
Vem vill och orkar börja om ...??
Jag gör det!
Jag orkar.
Men min makt är begränsad :)

Det enda jag kan göra är att rekommendera dig att ...

SKRIV PÅ!

Sen hittar du säkert andra vägar ...
Du är ju betydligt påhittigare än moi!!

Uppdaterat 21 jan.
Epstein bloggar ...

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

  1. Är inte Slussen känd som en helt unik skapelse då den bygdes fr vänstertrafik och fungerade senare även för högertrafik.

    Bäva månde jag för bygget som kommer skapa kommande köer när man ska ta sig från öfvre till Söderstadion för att se Bajen.

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha ..
    Anledningen till att man ska bygga om
    Slussen är ju för att man vill att alla ska stanna på Öfvre och gå till Olympiastadion!!

    Men när det gäller Slussen och häger och vänster har du helt rätt!!

    SvaraRadera