31 januari 2009

Dagens Högfärdiga

Mycket har man blivit kallad.
Mycket har man fått stå ut med :)
Men det här tar väl priset??

Skulle jag vara högfärdig?
Skulle jag det??
Moi?
Högfärdig??
Skulle han "Josephzohn på Östermalm" vara högfärdig??
Är man högfärdig bara för att man tycker att Nässjö är en håla??
Är man högfärdig bara för att säger sanningen?
Är man det?
Är man högfärdig bara för att Nässjö saknar bandykultur??
Nej du käre Jope.
Nej du käre gamle redaktionschef!
Bry dig inte så mycket om vad jag skriver.
Bry dig mer om att få ordning på staden som Gud glömde!!
Det är bättre att du satsar helhjärtat på era signalskyltar ...

från Vetlanda-Posten den 26/1

Sa jag helhjärtat?
Sa jag det?
Satsa helhjärtat på era skyltar, sa han ...
Jo men visst.
Och du ska få ett tips om hur ni kan spara den där miljonen!!
Kan väl vara bra i dessa finanskrisens dagar.
Det behöver inte kosta en miljon att få ordning på signalspaningen?
En miljon?
Känns ganska mycket.
Det känns en aning för mycket.
Det bästa vore att ni tog ner skyltarna.
Det kan inte kosta många kronor?
Det vore det bästa.
Bästa för alla.
Då kunde man åka runt på det vackra Småländska Höglandet ...
.. utan att behöva bli påmind om ...
Om nu någon olyckligtvis hahahaha ...

Men om.
Om ni får ordning på eran bandy någon gång i framtiden.
Om ni åter får till ett elitserieaktigt bandylag ...
Vilket vi för övrigt är många som vill.
Vi är många som hoppas ...
Vi är många som längtar efter att åter få förnedra erat fult blekblåa ... :)
Då skulle du kunna sätta upp skyltar igen.
Då skulle du kunna sätta upp nya vackra skyltar ...

Men du får lova mig att den undre skylten inte kommer upp igen!
"Nässjö i topp" hahahahahahaha

Och du Jope!
Glöm inte vem som var först med ordet högfärdig :):):)
Skulle jag vara högfärdig hahahahahahaha ....

Sa jag det?
Det är fullsatt på Hovet.
Sa jag nu är Hovet håveblått!
Matchen är igång.
Heja Heja Heja HåVeBlått ..


Andra bloggar om: , , , , ,

14 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHA!!
    Det här var ju riktigt roligt! "Bandykriget" är igång!
    Nässjö låter onekligen som en riktigt jättegudsförgäten håla (ungefär som Vetlanda alltså).
    Det trista är att du drar in Stockholm i det hela. Dig tämligen oförskyllt men ändå.
    Hade skribenten gjort ett uns av research hade det inte sett ut som du var en tvättäkta nollåtta utan som den bonniga import du är. Eftersom han även behagar kalla huvudstaden för fjollträsk så kan du gott ge dig på fjölträsk Nässjö bäst du kan.
    Buss på bara, Josephzohn från Östermalm! Men passa dig nästa gång du tar bussen till fjölträsk.

    SvaraRadera
  2. pef:
    .. drar in Stockholm?
    Hahahahahah ....
    Hrmf!
    Vem?
    Var?
    Jag?
    Moi?

    Kan du ana vem som i sommar ska ta en lång runda till och i fjöltrsäket och då vara utrustad med ett antal apparater som kan föreviga :)
    Huvva, huvva ...

    SvaraRadera
  3. Inte nog med att du är högfärdig du kan tydligen inget om bandy heller......Men det bästa är väl ändå att han tar sig tid att läsa din högfärdiga blogg kan man tycka. Jag kan följa med som body-guard i sommar

    SvaraRadera
  4. Vad kan man kalla en håla förutom håla om t.o.m. MacDonalds lämnar hahahahaha ...
    Vi får ta en sommarsväng ...

    SvaraRadera
  5. Ja, han verkar ju inte fatta att du egentligen är vetlanding utan tycks tänka "j-a högfärdiga nollåtta från Östermalm"...
    Du menar att du frivilligen tänker sätta dina fötter i Fjölträsk?!
    Nå, för en "god" sak förstår jag. ;)

    SvaraRadera
  6. och så drar han samma trista slutsats som alla andra bönner, att di däringa stôkkholmarna di ä högfärdiga di, å särskilt dom på Öfvre :))

    Jo men visst vad gör man inte för att skildra sanningen!!

    Dessutom det finns två bra saker med oh i hålan, Hagetorns fotoaffär och ett järnvägsmuseum :)

    SvaraRadera
  7. Ja, även den sämste bonne...osv.
    Lycka till med ditt korståg!

    SvaraRadera
  8. Kostigen då, när kommer svaret??

    SvaraRadera
  9. Du är inget vidare på gåtor, va?
    "vad kännetecknar kostigen?"

    SvaraRadera
  10. Tre ord. Det första är "Djur". Sen tror jag även du klarar av'et.

    SvaraRadera
  11. Är du helt....!?!
    Jag glömde att du är från Vetlanda.
    OK, ord 2: "går"
    Sa jag det?
    Sa jag att det första ordet är "Djur"?
    Det sista ordet börjar på "d" och avslutas med "en".
    Vad är det då som kännetecknar kostigen, månne?
    Hmmmm....
    Han Josephzohn lägger pannan i djupa djupa veck.
    Är du högfärdig?
    Då fattar du inget men säger snäsigt att du vet men inte befattar dig med dylika gåtor.
    Är du från Fjölträsk då är det ärliga svaret "Nässjöbor går den utan att lämna tätorten".
    Bor du på Östermalm?
    Då vet du.
    Bor du på Östermalm men är inflyttad Vetlandabo?
    Då är antagligen ditt svar "GÄZZ!"

    SvaraRadera
  12. pef:
    Så här ska det se ut.
    GÄZZ!
    Så här ska det se ut.
    Förklarat och klart :)

    SvaraRadera