21 januari 2009

Dagens Grepp

Efter 2-2 och avgörande på straffar!
Vilken match!
Vilken andra halvlek vi gör.
Jag visste det.
Vi kunde bättre :)
Bandy-VM sammanfattas bäst med ...
.. greppet ...
Nu har vi dom :)


Straffarna?
Självklart.
Vad vore en bandygåsblogg utan straffavgörandet.
En testrecording med Lö Zap

goosevisionen
visar
Straffavgörandet



Straffavgörandet.
Det räcker.
Mysko, sa han från Edsbyn :)
Man ser ju ändå inte bollen, sa han fronning.
Vilket bara bevisar.
Har man en Samsung 52:a.
Då har man andra problem!
Man ser bollen.
Men man ser tamefan inte TV:n ...



Andra bloggar om: , , , , , , ,

9 kommentarer:

  1. Alltså. När den ligger still så ser även jag pricken. Men det är väl så att vid straffläggning inser dom att publiken inte går att lura men så fort spelet är igång så kör dom utan. De är onekligen skickliga på att suggerera fram idén att bollen verkligen finns. Men har man mottagliga åskådare som du är det kanske inte så svårt. Jag är skeptisk.

    SvaraRadera
  2. Hahahahhahaha mycket konspiration bandy idag!!
    Han från Edsbyn tror att ryssarna fejkade straffläggningen och så nu detta :))

    Jag säger bara Samsung 52, då ser man både att bollen finns och att ryssarna verkligen ville vinna!!

    SvaraRadera
  3. Var det bara jag som tckte detta var en märklig match från ryssarnas sida? I alla fall när det komemr till straffarna. De verkade inte bry sig för fem öre... Ledarna står och skrattar vid sidan om. Sista straffen från Ryssland bekräftar mina funderingar. De ville INTE vinna.

    SvaraRadera
  4. Han från Edsbyn tycker att han från Vetlanda har för stor tv. ;-)
    Även Hans Elis tycket det var sällsamt dåliga straffar. Den sista var hel mysko. Han siktade inte ens på målet.
    Så visst har vi rätt Dan och jag, de verkade inte vilja vinna.
    Varför?
    Svara på det?
    Mörkar dom, men vad?

    SvaraRadera
  5. Tydligen så har det varit ett välkänt faktum att bollen ej finns:
    "Fram till nyligen visste jag inte mer om bandy än de sedvanliga så kallade sanningarna att man inte kan se bollen – ”Finns den egentligen? Ha, ha, ha!” – och att alla i publiken har en portfölj med en plunta ”kaffe” samt att bollen, om den nu finns, är ”det lackröda nystanet”". - SvD

    Samtidigt finns det som framgår av artikeln "nya" människor som är villiga att låta sig suggereras att tro. Bandy är ingen sport det är en tro. Det är vad jag tror. Lindh? Är han inblandad? Som den sanne skeptikern är jag även skeptisk mot teorin att bollen inte finns. Kanske är även det en tro? Martin Klasch? Är han inblandad? Jag är villig att revidera min tro till att erkänna bollens existens vid straffläggning. I övrigt är bevisen överväldigande till motsatsens fördel. Vad säga bandyaposteln?

    SvaraRadera
  6. PS. 52 tum låter som högmod. Och vad kommer därefter?

    SvaraRadera
  7. ///björn:
    Då kan jag glädja han från Edsbyn att han från Vetlanda inte alltid talar sanning, i alla fall inte när det gäller storlekar!!

    ///björn/dan:
    Att Janko garvar vid en missad straff gör att jag till viss del håller med er!!

    Kan det vara som så att dom är vidskepliga, då lagen brukar vinna varsin match i VM och nu fick Sverige vinna den och då tror man att man vinner finalen???

    pef:
    Men läs vidare ..
    "Han som var på plats, han skriver ju senare att den finns, bollen finns och syns!!!

    Bandy är både en sport och en religion!!

    Men om Lindh och Klasch är inblandade det siar de lärde fortfarande om.
    Det de har kommit fram till är att han Lagrell är inblandad!!
    Men hita det som han inte är inblandad i??
    Enligt många var det Lars-Åke som uppfann bandyn i slutet av 1800-talet!

    Angående tumstorleken se ovan :)))

    SvaraRadera
  8. Jag har läst och jag citerar mig själv:
    "Samtidigt finns det som framgår av artikeln "nya" människor (menande författaren) som är villiga att låta sig suggereras att tro."
    M.a.o: han drabbades tydligen av masspsykosen också. Tro är väl att vilja, och han ville av någon outgrundlig anledning tro.

    Klart det är Lagrell. Den spjuvern.

    Att "han från Vetlanda" var en osanningarnas förkämpe har jag länge vetat. Och skulle han ha några extra tummar så sätter han dom någon stackars sates öga. Sån är han.

    SvaraRadera
  9. Den som tror, ser och ser man ser man bollen ...

    Sån är han, sån har han alltid varit, sån kommer han att förbli, han Lagrell är och förblir sig lik!!
    En annan har ju tummarna på spiken.
    Hello!
    Spiking!!

    SvaraRadera