02 januari 2009

Dagens Bandytips

Kära Dagbok!
Så var man då hemma igen.
Hemma på mammas gata.
Hemma i värmen.
Kan bara konstatera.
Mest glad är jag över min toalett.
Min moderna och VARMA toalett!!
Visst är det wunderbaumaskitalainen med utedass :)
Men ...
Men att skita ute i minusgrader.
Att sitta på ett utedass i minusgrader??
Kan man komma närmare helvetet??
Tror inte det :)))
Sa jag helvetet.

Nåväl.
Tillbaka till verkligheten.
Tillbaka till bandybanan.
I tisdags slog vi Kungälv hemma på Kullen.
En match som jag och Svt missade :)
Han unge herr Edlund.
Han missade inte ...
Fyra mål av Christoffer Edlund.
Härligt.
Sa jag landslaget??
En annan kul nyhet.
Rinaldo var åter på isen!
Fredrik Rinaldo!!
Första matchen efter sin skada!!
Matchen slutade 5- 3 till di gule i en jämn match.
Ikväll är det åter dags för en match mot Kungälv.
Nu på bortaplan.
Skarpe Nord!!

Har inte hunnit med att analysera.
Har bara studera de båda lagens trupper.
Och.
På pappret ska vi vinna.
Flyttar man sedan ut trupperna på isen.
Samma sak.
Vi ska vinna.
Enda hindret.
Skridskoskydden ...

Din klara sol och mitt stjärnklara tips ...

Kungälv - Vetlanda BK ... 3-6

Välkommen hem.

Sa jag det?
Sa jag God Fortsssssssssssssssssssssssssssssssssss......
Sa jag Tack Tellungs :)
Skål Tamefan.

Andra bloggar om: , , , , , ,

9 kommentarer:

  1. God F... du också kan tro att 4-4 ligger bra till!!

    SvaraRadera
  2. Åh neej!! Det som var så lugnt å skönt...

    SvaraRadera
  3. broder:
    4-4??
    Hrmf
    Är det bara för att jag inte tippade 5-5??
    God F...

    pef:
    Oh jaaaaaaaaaaaaaaaa
    Nån dag till upptining, sen jÄvlar :)))

    SvaraRadera
  4. God fortsättning, josephzohn! Skitbra. Borta bra men hemma bäst.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Svårt är att leva
    Svårt är att dö
    Svårt är att skita i meterdjup snö

    SvaraRadera
  7. tommy:
    Borta bra men WC bäst!!

    raggmunk:
    Svårt att skita på fjöl med is ....

    SvaraRadera
  8. raggmunken:
    God Detsamma!!
    Må alla hockeygudar vara med oss!!

    SvaraRadera