04 januari 2009

Dagens Wunderbaumaroligaläsningalainen

Sitter i bandyanalyseringsläge.
Bakåtlutad läser jag in mig på tisdagens motståndare.
IFK Motala.
IFK Motala har inte rosat årets bandyisar.
IFK Motala har mer risat än rosat ...

Den nye tränaren.
Vår gamle målvakt.
Dennis "Väggen" Gustafsson är omdiskuterad.
Ifrågasatt.
Det blåser snåla och kalla vindar i Motala just nu.

Den gamle bandysidan "Jimbobandy" är alltid Motalaaktuell.
Och där hittar jag skyttetoppen!!
Motalas interna skytteliga!!
Den är rolig att läsa.
När man läser den.
Får man sig ett gott bandyskratt ...

Läser man den förstår man också att det blåser kallt :))
Bäste skytt??
Skytteligaledare är ...
... gamle tranåsspelaren Peder Mannerberg.
Mittfältaren Peder Mannerberg leder den ligan.
Han har gjort 8 (åtta) mål!!

Sa jag det?
Sa jag att "Chrille" gjort 25!!
Mål alltså ...

Nu ska jag analysera vidare.
Man ska inte dra förhastade slutsatser.
Måste få in lite hemliga istips.
Vindbyar ska kontrolleras.
Skadeläget!!
Återkommer.
Återkommer med ett rykande hett matchtips under morgondagen ...


Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar