05 januari 2009

Dagens D

D som i D-link!!
D-Linken som varit både min vän och ovän denna eftermiddag!
Det hela började med att konsulten var här.
Datakonsulten ...
Han kom i andra ärenden.
Han ville prova mitt mobila bredband på sin lilla ...
Då behövde jag ingen hjälp.
Han fick hålla på med sitt.
Det gick nästan bra :)

Men så.
Precis när han lämnat min våning!!
Då la min router av.
Då la D-Linken av!!
Poff sa det inte, men av la den!
Har hänt en gång innan.
Samma fel denna gång.
Det är inget fel på routern.
D-Linken är pigg och kry.
Det är adaptern Gerd.
Routern går inte utan el??
Varför gör den inte det??

Nåväl.
Ut på den folkfulla Kungsgatan.
In i närmsta Siba, On Off untsåveiter ...
Hittade en billig till slut.
En ny D-Link.
För endast 299 kronor.
Överkomligt.

Men sen ...
Sen började det.
Efter installationen funkade allt som det skulle.
Allt utom Apples AirPort.
Nu ville inte den vara med och leka ...
Men till slut.
Skam den som ger sig!!
Till slut.
Till slut ...
Nu funkar det ...
Nu funkar det ...



Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Du må skola om dig till datasupporter eller något inom ghåsavelbranschen. Dazzåloger behövs knappast inte längre sägs det? Och nästan alla väggar (golv och tak) som finns är redan fulla med begriplig, obegriplig eller totalt lyckad och helt misslyckad konst?

    SvaraRadera
  2. Vafalls, var har du hört det?
    Att det inte behövs dazzålåger längre??
    Datasupporter?
    Moihahahaha .....

    SvaraRadera