05 januari 2009

Dagens Skandal

Detta är bland det värsta och sämsta jag sett.
En av hockeyhistoriens största skandaler!!
Rögles 6-5 mål ska självklart inte godkännas.
Abbott sparkar helt klart och tydligt in pucken.
Ett av de mest tydliga sparkmål jag sett!!


Medan domaren ringer.
Ser vi TV-tittare repris efter repris hur Abbott sparkar in den.
När domaren kollat klart pekar han mot mitten.
Man godkänner detta omål.
Skandal, skandal men mest är det tragiskt.
Det är i sådana här lägen man tappar tron på idrotten.

Nu är det bara att hoppas att detta omål inte blir streckavgörande.
För mest förlorar ju bottenkonkurrenterna på denna skandalbedömning!!

En självklar följdfråga är ju.
Vem sitter bakom monitorn?
Är det en hemmafunktionär??
Hur ska man kunna lita på videogranskningar??
Hoppas nu att domaren får flytta ner till gärdsgårdsserien ...
.. och att videogranskaren gjort sin sista insats.
Hoppas han är utsedd av förbundet och inte är en Röglefunktionär ...
För svensk ishockeys skull!!

Dagens mest löjliga!
Rögles tränare.
När han får se videoupptagningen.
"Jag har för dålig syn"
Löjligt, löjligt ...



Nu är det bara att hoppas att inte JVM-finalen ...

Andra bloggar om: , , , , ,

11 kommentarer:

  1. ah, men vadå... bollen for ju in i målet... trodde liksom att det var hela tanken... sparka? Än sen? Det finns en sport där det är just det som är tanken... gillar du inte fotboll, VA?
    He he! Men så begriper jag ju inget av detta heller. Och du, är det inte bandy det ska va?
    Nä, men dina skithus, det är grejer det!

    SvaraRadera
  2. Att sparka in en puck i mål är och sen få det godkänt trots att det finns målkameror och video, nä fy fan för idrott :)
    Sånt händer och fötter aldrig i sporternas sport, där är det alltid rättvist :))

    Jag bugar och bockar och suger i mig av berömmet, beröm det är mitt liv det!!

    SvaraRadera
  3. Nej.. Förjävligt är det. Sen kan det ju visa sig påverka mer än bottenstriden. Det kanske gör att HV tillslut missar förstaplatsen och missar CL-spel nästa år ect, ect.

    Nu hoppas jag på JVM-guld som tröst.

    SvaraRadera
  4. "Sånt händer och fötter"... kanske var det en fyrbent gås som dömde?
    :D

    SvaraRadera
  5. nidek:
    Självklart kan det påverka även toppstriden ...
    SJÄLVFALLET är det en skandal!

    Ett juniorguld skulle sitta som en fläskbit till en raggmunk ...
    HVii har fyra juniorer med, mest av alla svenska lag!!

    pef:
    Ränderna går ldrig ur änderna men när det gäller gäss så finns det inga djur som är rättvisare och ärligare, spelar ingen roll om dom är grå, guld eller är fråna Kanada ..Idrotten skulle var betydligt ärligare om det var gäss som skötte videogranskningen!!

    Sa du det?
    Sa du att Djurgården vann idag!!
    Nu får vi hoppas att Rögle får stryk alla återstående matcher, så att vi får spela på Hovet eller i Globen även nästa säsong!!

    SvaraRadera
  6. "...inga djur som är rättvisare och ärligare..." Tänk att du tycks vara ensam om den insikten. Den allmäna bilden av gåsen är väl ändå den att de är dumma och oförmögna att ta kritik. Och goda att äta.

    Nej, jag sa inte det.
    Jag tänkte du skulle få göra det.

    PS. Är du säker på att BP inte spelar badkarsbandy??

    SvaraRadera
  7. pef:
    Moi?
    Säga nåt!!
    Jag är förseglad ...
    Förstummad.
    Förgåsad.
    Fördummad :))

    När det gäller BP och bandy är stensäker på att BP inte har bandy på programmet, dom hade det säkert förr i tiden, men det var på den tiden, nu på den här tiden är det bara en plantskola för fotbollar, och enligt mina välunderrättade, kommer man att byta namn så fort sponsoravtalet är på påskrivet!!
    Det nya namnet lär bli FC Plantagen!!

    SvaraRadera
  8. Det är väl inte så konstigt att måldomaren dömer mål. Han bor ju bara någon mil utanför Ängelholm och är trogen Rögle supporter.
    Vad hade du själv gjort i det läget?

    SvaraRadera
  9. Tur att någon odlar fotbollar. Hur skulle det annars se ut, utan bollar alltså? Som bandy på gröngräs.

    SvaraRadera
  10. Jag är inte säker hur regeln är idag, men är ganska säker att förr så var det så att du fick sparka in pucken så länge den tog på någon innan den gick in i mål. Det är en solklar spark som är menad att gå in i mål, men om ni kollar riktigt ordentligt så tar pucken på Anderssons benskydd längst ut på toppen, så om regeln fortfarande gäller så ska det alltså vara mål? Kanske var det så att videodomaren såg det men media tystar ner det för att få skriva lite om den stora skandalen. Vem vet? Själv är jag Linköping fan alltså håller jag inte på något av lagen, men eftersom matchen var senare än Linköping matchen så slog jag över till den matchen efter Linköpings match var över. Jag fick se reprisen om och om igen på canal + och som sagt, jag tror det är ett korrekt mål. Rätta mig om jag har fel.

    SvaraRadera
  11. anna nyman:
    Nu kommer den fram..sanningen!!
    J*vla fusk!

    pef:
    Nämnde du bandy??

    pontus:
    Du har tyvärr fel!

    SvaraRadera